CSR og Kompetencepolitik

I Logistikkompagniet lever vi af vores kunder, og vi vil kunne matche kundernes krav på kompetencer.

Vi vil forsøge at være på forkant med kundens kompetencekrav, så vi kan stille de rigtige folk.

Vores vigtigste ressource er vores medarbejdere. Vores medarbejdere er i høj grad vores ansigt mod kunden.

Vi vil udvikle vores medarbejdere gennem:

  • Nye arbejdsopgaver med sparring og coaching
  • Logistikakademiet
  • Arbejdsrelevante uddannelser/kurser
  • Kompetenceafklaring gennem en årlig MUS samtale.

Vores medarbejdere har meget forskellige udgangspunkter. Hos Logistikkompagniet ønsker vi at den enkelte medarbejder skal udvikle sig fra det fundament, personen har, med målet at opfylde kundernes behov. Alle, der har en interesse i at udvikle sig, skal have mulighed for det.

Vi vil skabe overblik over vores medarbejderes kompetencer gennem en kompetenceplan. Denne plan holdes løbende opdateret, og den enkelte medarbejder vurderes minimum årligt efter MUS.

Alle medarbejdere i Logistikkompagniet oprettes i Logistikakademiet, og opfordres til at tage kurserne. Der tilbydes løbende hjælp til de medarbejdere, der kan have svært ved at komme i gang.

Medarbejdere instrueres løbende af deres teamleder i korrekt adfærd hos kunden.

Logistikkompagniet arbejder målrettet og struktureret med FNs verdensmål nr. 8.: Anstændige jobs og økonomiske vækst.

Det gør vi helt konkret ved at opstille mål for antal elever, samt inkludering af borgere på kanten af arbejdsmarkedet.